Žihadlo roku aktuálně prochází přeměnou. Záleží nám na tom, aby byla smysluplná, a nový koncept Žihadla roku tak přinesl neziskovým organizacím víc než jen sošku do kanceláře. Děkujeme za trpělivost, těšíme se, až vás v příštím roce budeme moci informovat o dalším vývoji!
ŽIHADLO už není jen soutěž. Myslíme si totiž, že ocenit jen povedené kampaně neziskovek nestačí. Chceme rozšířit potenciál těch, které na stupně vítězů zatím nevyšplhaly.
Přihlášením do ŽIHADLA se vaše organizace zapojuje do dlouhodobého vzdělávacího a motivačního kolotoče. Odtud můžete čerpat nápady a inspiraci pro strategii vaší komunikace. Soutěž je vaše vstupenka do jedinečné komunity ŽIHADLO. Sdílejte, co umíte. Učte se, jak to dělají ostatní. Nechte se popíchnout ŽIHADLEM!
Bližší informace k přihlašování do nového ročníku prozradíme co nevidět. Nenechte si ujít novinky a sledujte ŽIHADLO na Facebooku.
Vážení přátelé,
rádi bychom Vás
informovali, že jsme se v letošním roce v souvislosti se změnami na
straně pořadatele rozhodli, že další ročník tradiční soutěže o nejlepší
veřejně prospěšnou reklamu Žihadlo roku uskutečníme až v roce 2016. V 9.
ročníku budou hodnoceny kampaně, které jste realizovali v roce 2015.
V současné době pracujeme na úpravách koncepce soutěže a doufáme, že
plánované změny přispějí k jejímu zkvalitnění. O harmonogramu prací a
dalších souvisejících aktivitách Vás budeme průběžně informovat na
stránkách www.zihadloroku.cz a stránkách pořadatele www.neziskovky.cz.
Nejlepší tištěnou reklamou byla zvolena kampaň „/mysli" organizace Gender Studies, o. p. s., která vznikla ve spolupráci se studiem Photon. V kategorii televizní a kino spot zvítězil video spot „Rok jinak" Nadace Vodafone Česká republika, vytvořený ve spolupráci se společností McCann Erickson Prague. Vítězem v kategorii internetová kampaň se stala kampaň „3 minuty stačí" neziskové organizace Amnesty International Česká republika, o. s., která vznikla ve spolupráci s agenturou Havas Worldwide Prague. V kategorii rozhlasových spotů obhájil svoje loňské vítězství Nadační fond Českého rozhlasu s reklamním partnerem Publicis Prague, nově s kampaní „Autobusová Kavárna POTMĚ".
Vítěze v každé kategorii vybrala nezávislá odborná porota, která navíc letos udělila i speciální Cenu poroty. „Rozhodli jsme se ocenit slovenskou neziskovou organizaci VIA IURIS, o. z., za kampaň „Za dobrú voľbu predsedu Najvyššieho súdu", kterou vytvořila společně s agenturou SCR," říká Václav Sochor, konzultant pro PR společnosti Bison & Rose, a dodává: „"Mám obrovskou radost, že počet přihlášených kampaní oproti minulým ročníkům tak dramaticky stoupl. Letos jsme hodnotili skoro dvakrát víc prací. Zejména kategorie internetová kampaň se významně rozrostla nejen co do počtu, ale také do rozmanitosti, kterou internet a sociální sítě nabízejí a je skvělé, že přihlašovatelé se s nimi už nebojí kreativně pracovat."
Svého favorita vybírala také veřejnost v on-line hlasování na webových stránkách soutěže www.zihadloroku.cz. Z šestnácti nominovaných kampaní získal nejvíce hlasů - celkem 2 396 - rozhlasový spot „Helppes - Super den" obecně prospěšné společnosti Helppes - centra výcviku psů pro postižené o. p. s., která jej vytvořila ve spolupráci s agenturou Scholz & Friends Praha a která tak obhájila své loňské vítězství.
Více informací o soutěži na www.zihadloroku.cz.
Organizátor: Neziskovky.cz, o. p. s.
Hlavní partner soutěže: ČSOB
Partneři: Nadační fond J&T, Skupina ČEZ, GRADA Publishing a. s., Magistrát hl. města Prahy, Nadace Auxilia, THE MEDIA, Pragoline, s. r. o., Slovenský inštitút v Prahe, Friend´s factory s. r. o., Alza.cz a. s., Wolters Kluwer, a. s., Společnost „E", Lasvit s. r. o., McCann Erickson Prague spol. s. r. o., Microsoft Czech Republic, Nadace Karla Janečka, Nadace Vodafone, SPŠE JEČNÁ Praha, Shortcut, Veolia Voda Česká republika, a.s., SPIRITmedia s.r.o., Coffee Offi s.r.o., Plzeňský Prazdroj, a.s., Nadační fond Priorita, Mléčný bar Bílá vrána, KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s., Hotel Rott
Fotografie z předávání cen: http://goo.gl/u62uws
Hlavní mediální partner: APPLAUS MÉDIA, s. r. o.
Mediální partneři: STREET CULTURE, o. p. s., Deník neziskovky, Česká marketingová společnost, Slovenské centrum fundraisingu, 1. Slovenské neziskové servisné centrum, o. z.
Kontakt: Bc. Karolina Fialová Email: fialova@neziskovky.cz
O společnosti Neziskovky.cz
Obecně prospěšná společnost Neziskovky.cz patří mezi nejdéle existující neziskové organizace v České republice (vznikla v roce 1993). Nejprve se významně podílela na samotném budování českého neziskového sektoru, nyní se orientuje na podporu profesionalizace a udržitelnosti neziskových organizací. Hlavní činností organizace je pořádání seminářů a workshopů pro manažery a pracovníky neziskových organizací, zprostředkování odborných konzultací, provoz informačního portálu www.neziskovky.cz a vydávání elektronického měsíčníku Svět neziskovek. Mezi další činnosti patří vydávání Grantového kalendáře či provoz internetové Burzy práce. Dlouhodobým projektem je soutěž o nejlepší veřejně prospěšné kampaně neziskových organizací Žihadlo roku. Všechny projekty realizují Neziskovky.cz za podpory dárců, kterými jsou Nadační fond J&T, Skupina ČEZ, ČSOB a další. Mezi významné partnery rovněž dlouhodobě patří Wolters Kluwer ČR, Grada Publishing, Microsoft, Jobs.cz a další dárci.
Více informací o obecně prospěšné společnosti Neziskovky.cz najdete na www.neziskovky.cz